środa, 8 stycznia 2020

Kocyk pogodowy - część 1.

Witam serdecznie w Nowym Roku :-)

Na wstępie chciałabym podziękować wszystkim wspaniałym osobom, które tu zaglądają i wspierają mnie i moją twórczość. Ogromne uściski dla Was :-) Ten Nowy 2020 rok będzie dla mnie wyjątkowy, przyniesie mi duże zmiany zarówno w życiu osobistym jak i twórczym.
Postanowiłam wrócić do szydełkowania. Koraliki wciągnęły mnie tak bardzo, że zaniedbałam inne techniki rękodzieła. Oczywiście w tym roku wykonam kilka prac biżuteryjnych, ale to nie na nich chcę się koncentrować.
Na początek podejmuję wyzwanie udziergania pierwszego w swoim życiu koca. 
Będzie to kocyk pogodowy (inaczej temperaturowy) zainspirowany zabawą na blogu DIY. 
Na czym polega zabawa? Przeczytacie TUTAJ.
A teraz kilka słów na temat mojego koca.
Kolorystyka ma tutaj szczególne znaczenie. Wybrałam śliwkowy, wrzosowy i pudrowy róż dla mojej trzyletniej córci oraz biel, błękit i niebieski -kolory symbolizujące synka, który niebawem pojawi się na świecie :-) Koc będzie piękną pamiątką dla moich dzieci i (choć będzie to ogromnym wyzwaniem) mam nadzieję, że uda mi się go skończyć :-)
Patrząc na prognozy długoterminowe i pogodę za oknem kilka razy zmieniałam skalę temperatur dla mojego koca. Tak prezentuje się ostatecznie:


A teraz kilka danych technicznych. 
Kwadraciki wykonałam głównie włóczkami YarnArt jeans. Szydełko 3,25mm. Każdy z kwadracików ma około 6 cm. Do tej pory połączyłam 8 sztuk. Wydziergałam w sumie 34 kwadraty. 
Temperatury spisuję codziennie o tej samej porze.  Miejsce, w którym mieszkam położone jest w Górach Świętokrzyskich.
A tutaj początek mojego kocyka i zapasowe kwadraciki:


I jeszcze banerek z linkiem do zabawy:


Pozdrawiam cieplutko :-)

5 komentarzy:

  1. Ale bedziesz miała śliczny kocyk, piekne kolorki wybrałaś i jeszcze nawet miałas czas na dodatkowe kwadraciki, brawo :) Ja niestety nie mogę zrobić zapasowych bo je od razu ze sobą łącze. Miłego dalszego tworzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Pozdrawiam i również życzę miłego tworzenia kocyka. To świetna zabawa!

      Usuń
  2. BRAWO! Cudna kolorystyka! Bardzo się cieszę że zachęciliśmy Cie do naszej zabawy i powrotu do szydełkowania. Fajnie że zrobiłaś sobie już kwadraciki na przód bo to czasami ułatwi nam prace, kiedy coś nam wyskoczy i nie będziemy mieli czasu na nadrobienie i dzierganie na bieżąco. JA też musze chyba do przodu zrobić już kilka bo zapowiada mi się wizyta rodzinna na kilka dni.. i nie bede miała czasu wtedy na dzierganie :)
    No ale wyzwanie podjęte wiec trzyna sięwywiązać :)
    Dziękuje że podzieliłaś się z nami swoimi postępami w dzierganiu. Życzę powodzenia i czekam niecierpliwie żeby zobaczyć go za miesiąc!!!
    Pozdrawiam serdecznie
    DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kolorystyka i bardzo fajny pomysł z zapasem :) powodzonka !

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo, ja również jestem zachwycona doborem kolorów. Gratuluję odwagi, życząc wytrwałości w podjętym wyzwaniu. Wierze, powiem nawet, że jestem wręcz przekona iż dotrwasz z nami do 3 grudnia, czyli ostatniego dnia wyzwania. Pozdrawiam serdecznie. Bogumiła DT DIY zrób to sam.

    OdpowiedzUsuń